Salgs- og leveringsbetingelser
Dette dokument er blev senest opdateret d. 07.03.2025
1. GENERELT
Disse salgs-og leveringsbetingelser gælder, når du, som forbruger, køber varer via vores
webshop https://www.mq.dk (”webshoppen”). Når du laver et køb på webshoppen,
indgås en bindende aftale mellem dig og MQ Marqet AB, svensk CVR nr. 556693-4104
(”MQ Marqet”, ”vi”, ”os”). Vores fuldstændige kontaktoplysninger finder du i bunden af
disse salgs-og leveringsbetingelser.
For at foretage et køb skal du have ret til at indgå bindende aftaler i overensstemmelse
med gældende lovgivning og du skal du være mindst 15 år gammel.
Når du foretager et køb på webshoppen, bekræfter du, at du er forbruger og ikke køber
varer som erhvervsdrivende eller med henblik på videresalg. Ønsker du at handle som
erhvervsdrivende, kan du kontakte kundeservice på shop@mq.dk.
2. KØB
Der er indgået en bindende aftale, på det tidspunkt hvor dit køb er gået vellykket
igennem på webshoppen. Når du har gennemført købet, sender vi en
bestillingsbekræftelse til dig via e-mail, som blandt andet indeholder information om de
varer, du har bestilt, pris og øvrige omkostninger samt kopi af salgs- og
leveringsbetingelserne. Nogle gange kan der opstå situationer, der gør, at
bestillingsbekræftelsen bliver forsinket. Hvis du ikke har modtaget din
bestillingsbekræftelse inden for rimelig tid, eller hvis bestillingsbekræftelsen skulle
afvige fra din bestilling, beder vi dig venligst om at kontakte os på shop@mq.dk.
Beløbet reserveres, men betalingen trækkes først, når vi har afsendt varerne og du får
din leveringsbekræftelse på e-mail.
3. PRISER
Alle priser er angivet i danske kroner inklusive moms.
4. RABATKODER
Eventuel rabatkode angives ved kassen og bekræftes med “OK”. En rabatkode skal
angives ved bestillingstidspunktet for at være gyldigt og kan ikke korrigeres
efterfølgende.
MQ Marqet forbeholder sig retten til ved misbrug af rabatkoder at annullere/korrigere
kundens ordre.
5. BETALINGSMULIGHEDER
Når du handler på webshoppen kan du anvende følgende betalingsmuligheder:
• VISA
• MasterCard
• Mobilepay
• Klarna
• Trustly
Alle betalingskort, herunder kredit- og debetkort, samt MobilePay betalingstransaktioner
gennemføres via et sikkert betalingssystem, der er godkendt af NETS og
kortoplysningerne transmitteres krypteret via en SSL (Secure Socket Layer) forbindelse.
Beløbet reserveres, men betalingen trækkes først, når vi har afsendt varerne, og du får
din leveringsbekræftelse på e-mail. Betaling med bankoverføring med Trustly trækkes
dog direkte, når du har lavet bankoverføringen.
Er der en betaling, du ikke vil kendes ved, skal du gøre indsigelse og spærre dit kort med
det samme, hvis du har mistanke om misbrug. Betalingen skal være trukket fra din konto
før du kan lave indsigelse. Det er ikke nok at den står som reserveret. Hvis du har
oprettet en indsigelse, og der efterfølgende bliver trukket flere penge fra din konto, som
du også ønsker at gøre indsigelse imod, skal du gøre endnu en indsigelse. Du kan oprette
en indsigelse ved at maile vores kundeservice på e-mail: shop@mq.dk.
Hvis du skulle have nogle spørgsmål til os angående betalingsmuligheder, er du
velkommen til at skrive til os på shop@mq.dk.
6. LEVERING
Vi tilbyder levering til Danmark, men desværre ikke andre lande, herunder Grønland og
Færøerne.
Omkostningerne for levering vil fremgå af din bestillingsbekræftelse.
Varerne pakkes normalt den første arbejdsdag efter, at du har modtaget din
bestillingsbekræftelse. Så snart varerne er pakket og afsendt, modtager du en
bekræftelse på e-mail fra os. Leveringstiden fremgår ifm. din bestilling på webshoppen
og er sædvanligvis 2-5 hverdage.
Du vil modtage en besked fra transportfirmaet, når pakken er klar til afhentning i den
valgte pakkeshop eller pakkeboks. Beskeden indeholder nærmere instruktioner om,
hvor og hvordan du henter din pakke. Det kan være nødvendigt at du downloader
PostNord appen.
7. FORSINKELSER
Vi forsøger altid at levere dine varer indenfor den lovede tid, men nogle gange kan der
ske fejl. Hvis din bestilling er forsinket, vil du, så hurtigt som muligt, få information på
sms eller mail fra transportfirmaet. Ved leveringsforsinkelser kan du også kontakte vores
kundeservice på shop@mq.dk.
Hvis forsinkelsen er af væsentlig betydning for dig, kan du have ret til at annullere købet.
Hvis det er særligt vigtigt for dig at modtage varen inden for en bestemt tid, beder vi dig
informere os om dette med det samme ved forsinkelse. Du kan læse mere om
reklamationer under afsnit 12.
8. ØDELAGTE PAKKER / MANGLENDE VARER
Hvis din pakke skulle være beskadiget, eller hvis der skulle mangle en vare i leveringen,
beder vi dig straks kontakte transportøren (se information i leveringsbekræftelsen) samt
informere vores kundeservice om skaden/den manglende vare på shop@mq.dk. Du kan
læse mere om reklamationer under afsnittet “Reklamationer”.
9. UAFHENTEDE PAKKER
Du vil få oplysninger om afhentning af din pakke fra den valgte leveringsmetode,
herunder frist for afhentning, som sædvanligvis er 7 dage. Hvis du ikke afhenter din
pakke inden for fristen, vil den blive returneret til os.
Bemærk! Vi opkræver dig en afgift, som skal dække en del af de faktiske omkostninger
forbundet med returneringen.
Bemærk! Manglende afhentning er ikke udtryk for udøvelse af din fortrydelsesret, se
afsnit 10.
10. FORTRYDELSESRET, MQ’S UDVIDEDE 30-DAGES RETURRETRETURNERING
10.1. Fortrydelsesret
Du kan uden begrundelse fortryde dit køb inden fortrydelsesfristen. Fortrydelsesfristen
udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Dog har du på MQ 30 dages
udvidet returret. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og kan vi ikke levere disse
samtidig, løber fortrydelsesfristen fra den dag, du har modtaget den sidste vare.
Du skal inden udløbet af fortrydelsesfristen give os meddelelse om, at du ønsker at
fortryde dit køb.
Meddelelse kan gives til os via:
• e-mail på shop@mq.dk, eller
• standardfortrydelsesformularen, som du kan finde nederst i dette dokument
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din
fortrydelsesret. Oplys gerne dit ordrenummer, som du finder på din
bestillingsbekræftelse.
Bemærk! Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage eller afhente varen, uden at du
samtidigt giver os tydelig meddelelse om, at du fortryder købet. Vær opmærksom på
omkostningerne forbundet hermed, se afsnit 9.
10.1.1. Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer, og du ønsker at returnere én af varerne, beder vi dig
returnere denne vare og beholde de resterende varer. Du skal således ikke returnere hele
ordren.
Bemærk! Hvis du har betalt fragtomkostninger, skal du være opmærksom på, at du ikke
får fragtomkostningerne krediteret, i de tilfælde hvor du kun fortryder en del af dit køb.
10.1.2. Varer som er undtaget fortrydelsesretten
Bemærk! Fortrydelsesretten gælder ikke forseglede varer, som af sundheds- og
hygiejnemæssige årsager ikke kan returneres, hvis forseglingen er brudt af dig.
Fortrydelsesret gælder eksempelvis ikke for undertøj, øreringe og badetøj, hvor
beskyttelsesplasten/emballagen er fjernet. Vi forbeholder os retten til at nægte kunder
fortrydelsesret, hvis varer ikke returneres i oprindelig stand, eller hvis
etiketter/prismærker er fjernet fra varen.
10.2. Værdiforringelse
Du må selvfølgelig se på og undersøge varen, men husk at håndtere den forsigtigt og kun
i det omfang, der er nødvendigt for at fastslå varens egenskaber og pasform. Som
tommelfingerregel må du håndtere varen, som du ville have gjort i en butik.
Varen bedes returneret i original emballage, da manglende eller beskadiget original
emballage kan medføre en forringelse af varens handelsværdi.
Hvis du har brugt varen mere end tilladt, eller hvis nogen del mangler eller er beskadiget,
er du ansvarlig for varens værdiforringelse, hvilket betyder, at du kun får en del eller intet
af købesummen retur, afhængigt af varens handelsværdi. Vi forbeholder os retten til ved
tilbagebetalingen at fratrække værdiforringelsen.
10.3. Tilbagebetaling ved fortrydelsesret
Hvis du har fortrudt dit køb, vil vi tilbagebetale det beløb, du har betalt til os, f.eks.
varernes pris og leveringsomkostningerne.
Bemærk! Vær desuden opmærksom på, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du
kun fortryder en del af dit køb, se afsnit 10.1.1 om fortrydelse af en del af købet.
Tilbagebetaling vil ske uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage fra den dag,
vi modtog din meddelelse om fortrydelsen. Vi forbeholder os dog retten til at afvente
tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen tilbage, eller indtil du har sendt os bevis
for, at varen er sendt tilbage, afhængigt af hvad der sker først.
Tilbagebetaling sker med samme betalingsmetode, som du anvendte ved det
oprindelige køb, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med dig. Under alle
omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
10.4. MQ’s udvidede 30-dages returret
I tillæg til fortrydelsesretten på 14 dage, har 16 dage ekstra hos MQ Marqet, dvs. 30 i alt.
Afsnit 10.1-10.3 gælder tilsvarende for MQ Marqets udvidede returret.
11.RETURNERING AF VARER VED FORTRYDELSE
Du skal selv afholde omkostningerne til returnering. Du kan enten bruge den vedlagte
forudbetalte returlabel (30 kr.) eller selv organisere returneringen. Vi beder dig udfylde
vores returseddel, som blev sendt sammen med din vare, og vedlægge den i pakken. Det
hjælper os med at forstå, hvorfor varen kommer retur. Hvis du ikke har din returseddel,
kan du kontakte vores kundeservice for at få en ny.
Du bærer risikoen for varerne, indtil vi har modtaget dem. Gem derfor din kvittering,
sporingsnummer, mv.
11.1. Brug af den forudbetalte returlabel
Vi vedlægger en returlabel i din pakke, som du kan bruge til at returnere varerne.
Returnering ved brug af den vedlagte returlabel koster [30] kr., hvilket vil blive fratrukket
din tilbagebetaling.
11.2. Du organiserer selv returneringen
Hvis du selv vil organisere returneringen, beder vi dig om at sende varen tilbage til vores
lager. Du kan finde adressen nederst i disse salgs- og leveringsbetingelser. Husk, at
pakken skal være med omdeling, da vi ikke modtager pakker uden omdeling eller pakker
sendt pr. efterkrav.
12.REKLAMATION
12.1. Din reklamationsret
Når du køber en vare på webshoppen gælder købelovens regler om mangler. Det
betyder, at du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en
fabrikations- eller materialefejl. Derimod er almindelig slitage, eller skader som du selv
har påført varen, ikke en mangel.
Er varen mangelfuld har du som udgangspunkt krav på at få varen repareret eller
ombyttet. Hvis det ikke er muligt, eller ikke sker inden for en rimelig tidsperiode, kan du
efter omstændighederne få pengene retur eller opnå et afslag i prisen.
12.2. Hvordan reklamerer du
Hvis du mener, at din vare har en mangel, beder vi dig skrive en reklamationsmail til os,
hvori du beskriver fejlen eller forsinkelsen. Læs mere om, hvordan du nemmest
reklamerer dit køb online herunder, eller reklamér ved at kontakte os på shop@mq.dk.
Du finder vores øvrige kontaktoplysninger nederst i disse salgs-og leveringsbetingelser.
Bemærk, at vi kan have brug for at vurdere varen, før vi kan godkende din reklamation. Vi
kan derfor bede dig sende os varen, tage billeder, videoer eller lignende.
12.3. Reklamation i rette tid
Husk, at du skal sende din reklamationsmail til os inden for rimelig tid efter, at du har
opdaget eller burde have opdaget fejlen, eller modtaget de forsinkede varer.
Meddelelser, der sendes inden for to måneder efter, at du har opdaget en fejl, anses
altid for at være sendt inden for rimelig tid.
12.4. Tilbagebetaling ved godkendt reklamation
Ved godkendt reklamation tilbagebetaler vi alle omkostninger, du har haft i forbindelse
med købet og reklamationen, herunder dine rimelige og nødvendige fragtudgifter. Husk
derfor at gemme kvitteringen for eventuelle fragtomkostninger. Tilbagebetaling sker uden
unødig forsinkelse og senest inden for fem arbejdsdage samt med samme
betalingsmetode som det oprindelige køb.
13.PERSONOPLYSNINGER
Du kan læse om vores behandling af dine personoplysninger i vores Persondatapolitik
HER.
14.KLAGER
Vi håber, at du som kunde er tilfreds, når du handler hos os. Hvis du vil klage, kan du
kontakte vores kundeservice på shop@mq.dk.
Hvis der skulle opstå en tvist, som vi ikke kan løse sammen, kan du sende en klage til
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen fra Nævnenes
hus: https://kpo.naevneneshus.dk. Varen skal have kostet mindst 1.220 kr. og højst
100.000 kr., medmindre det er tøj og sko, hvor prisen skal være mindst 790 kr. Det koster
et gebyr på 100 kr. at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du desuden mulighed for at bruge
Europa-Kommissionens online platform for alternativ tvistløsning, som du finder på
http://ec.europa.eu/odr. Når du klager, skal du oplyse vores e-mailadresse som er
shop@mq.dk.
15.KONTAKT- OG FIRMAOPLYSNINGER
15.1. Virksomhedsoplysninger:
MQ Marqet AB, org. nr 556693-4104, Nellickevägen 24, 412 63 Göteborg, Sverige.
15.2. Postadresse:
MQ Marqet, Box 119 19, 404 39 Göteborg, Sverige.
15.3. Lageradresse for returforsendelser:
Schenker Logistics AB MQ Marqet AB, Leveransvägen 2, 43870 Landvetter.
15.4. Kontaktoplysninger til kundeservice:
E-mailadresse: shop@mq.dk
Telefonnummer: + 46 031-388 80 99
16.Bilag 1 – Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres
gældende)
Til
MQ Marqet AB, SE org. nr 556693-4104
Nellickevägen 24, 412 63 Göteborg, Sverige
E-mail: shop@mq.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i
forbindelse med min købsaftale om følgende varer
Datoer:
Bestilt den - modtaget den
Forbrugerens navn :
Forbrugerens adresse :
Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold
meddeles på papir)
Dagens dato:
Klik her for at få fortrydelsesformularen på PDF.